Har du en luft til vand- eller jordvarmepumpe fra METRO THERM, kan du få en serviceaftale, som dækker et årligt serviceeftersyn på din varmepumpe samt fri telefonisk support og udkald i et helt år.

Det er en total vedligeholdelsesordning, hvor dit anlæg bliver grundigt efterset, justeret og serviceret én gang om året af vores dygtige servicepartner. Du slipper altså for at spekulere på, om dit anlæg fungerer, som det skal og er helt sikker på, at det altid kører optimalt – og ikke giver dig unødvendige udgifter. Og eventuelle problemer bliver taget i opløbet, før de udvikler sig til noget større og dyrere.

Serviceaftalen løber et år ad gangen fra den dato, du får foretaget serviceeftersyn. Når året er gået, og det er tid til et nyt serviceeftersyn, vil du blive kontaktet med mulighed for at få foretaget nyt serviceeftersyn og dermed forlænge serviceaftalen. Du binder dig derfor ikke for mere end ét år ad gangen og betaler kun for aftalen i forbindelse med årets serviceeftersyn.

En serviceaftale hos METRO THERM koster 2870 kr. årligt inkl. moms. Eventuelt forbrug af reservedele eller tilbehør indgår ikke i serviceprisen. 

Er det årlige serviceeftersyn lovpligtigt?

Mere information om serviceaftalen

Find priser og se hvad aftalen dækker her:

≥ Serviceflyer Pdf, 78 kB.

Læs vilkår og betingelser her:

≥ Handelsbetingelser for serviceaftale Pdf, 177 kB.

Det korte svar er ja. Det er fortsat lovpligtigt at få foretaget serviceeftersyn på sin varmepumpe – men nu efter nogle lidt andre retningslinier.

For varmepumper med over 3 kg kølemiddel skal der ske et lovpligtigt serviceeftersyn hvert andet år. Har varmepumpen over 5 kg kølemiddel, skal serviceeftersyn udføres årligt for at opfylde lovkravene.

For varmepumper med under 3 kg kølemiddel kræver METRO THERM et dokumenteret serviceeftersyn mindst hvert andet år for at opretholde den udvidede garanti. Dette betyder, at eftersyn skal foretages af en certificeret servicetekniker mindst i år 2 og 4 fra installationsdatoen.

Vi anbefaler dog et årligt serviceeftersyn som en generel praksis. Det sikrer, at varmepumpen kører optimalt, og forlænger dens levetid.

Med en METRO THERM serviceaftale får du ro i sindet og sikrer optimal drift og vedligeholdelse af din varmepumpe.

Du kan også få serviceaftale til en ny varmepumpe

Hvis din varmepumpe er ny (under et år gammel) kan du også få en serviceaftale. Så starter din aftale ud med et opstarts- og indreguleringsbesøg, hvor din varmepumpeinstallation bliver justeret og indstillet, så den kører optimalt i forhold til både din bolig og dine behov. Du får også en grundig instruktion i betjening af varmepumpen og den daglige vedligeholdelse.

Derefter har du adgang til alle serviceaftalens fordele, og du bliver husket på det, når det er tid til dit første serviceeftersyn.

Hvad indeholder en serviceaftale?

Serviceeftersyn

Du får et årligt serviceeftersyn udført af en METRO THERM-servicepartner

Fri support og udkald

Du får adgang til fri telefonisk support samt udkald ved servicepartner hele året rundt

Servicerapport

Du får en fuld servicerapport, som er din dokumentation for din garanti.

Ingen binding

Du tegner kun serviceaftalen for et år ad gangen og har ingen bindingsperiode

Hvorfor skal du vælge en serviceaftale?

Den første gode grund til at vælge en serviceaftale er, at du altid er sikker på, at fristerne for det årlige servicebesøg overholdes. Og du behøver ikke selv at foretage dig noget – vores servicepartner sørger for at give dig besked, når det er tid til service.

Derudover er du sikret, at den installatør, der udfører dit serviceeftersyn, er en professionel METRO THERM-servicepartner, som er ekspert i vores produkter. Der bliver holdt helt styr på, hvad der bliver gjort år for år, og servicepartneren ved derfor, om der er noget særligt, de skal være opmærksomme på. Det kan fx være, at din udedel er placeret et sted, hvor det er udsat for store mængder pollen og derfor kræver ekstra grundig rengøring.

Sidst – men ikke mindst – så har du adgang til fri telefonisk support samt udkald i hele det år, aftalen løber.

Åbningstider:

I fyringssæsonen (1. oktober-30. april)

Mandag-søndag kl. 07.30-22.00

Kontakter du os inden kl 19.30 og har du et akut problem med din varmepumpe, kan du forvente hjælp samme dag.

Vi holder telefonerne åbne alle helligdage.

I sommerperioden (1. maj-30.september)

Mandag-torsdag kl. 07.30-16.00

Fredag kl. 07.30-15.30

Vi holder lukket weekender og helligdage.

Betingelser for serviceaftalen

Serviceaftalen løber et år ad gangen fra fakturadato.

Hvis du oplever fejl på dit anlæg, som ikke kan klares over telefonen, kan din servicepartner komme ud og hjælpe dig ved et udkald. Se åbningstider i afsnit ovenfor. Evt. forbrug af reservedele er ikke inkluderet i serviceaftalen, med mindre fejlen er dækket af produktgarantien. Det samme gælder, hvis der ved selve serviceeftersynet bliver fundet fejl, som skal udbedres, som ikke er dækket af produktgarantien.

Du kan læse de gældende handelsbetingelser for serviceaftalen her. Pdf, 177 kB.

Bestil en serviceaftale

Udfyld formularen her for at bestille en serviceaftale - så bliver du hurtigst muligt kontaktet af vores servicepartner for at finde en dato til dit første serviceeftersyn. Du skal udfylde din varmepumpes serienummer i formularen - på billederne nederst på siden kan du se, hvor du finder det.

Find typeskilt

Din varmepumpes typeskilt finder du oftest på bagsiden af produktet, som du kan se på billedet her, hvor det er placeret i nederste venstre hjørne.

Typeskiltets placering på en METROAIR F8

Find serienummer

Du finder produkttypen øverst under logoet, og serienummeret over stregkoden på typeskiltet.

Typeskilt for en METROAIR F8

Ofte stillede spørgsmål

1. Hvad er en serviceaftale?

En serviceaftale sikrer dig et årligt serviceeftersyn på din varmepumpe, så du hele tiden sikrer at din varmepumpe virker optimalt. Derudover tilbyder METRO THERM fri telefonsupport og udkald i hele aftaleperioden, som løber 1 år ad gangen.

2. Hvad indeholder en serviceaftale fra METRO THERM?

Med en serviceaftale fra METRO THERM får du følgende:

- udført et årlige serviceeftersyn

- servicerapport efter udført serviceeftersyn, så du altid har dokumentation for din varmepumpes nuværende stand.

- fri telefonsupport

- frie udkald

- ingen binding, men mulighed for at forlænge serviceaftalen efter 1 år


3. Kan jeg opsige min serviceaftale?

Ja, du kan altid skrive til METRO THERM på [email protected] og opsige din serviceaftale, men som udgangspunkt betaler du for 1 år ad gangen, så i praksis skal du blot takke nej, når du tilbydes ny aftaleperiode.